måndag 23 januari 2012

Knöl i backen

Hej,
Ännu en vecka och helg har gått, mer snö har kommit och vi har som vanligt haft full fart över helgen.
Kan börja med lördagen, simning med Minea som vanligt, nu börjar hon bli riktigt duktig på att dyka, sätter på sig simglasögonen och så får hon kasta saker till botten som vi sedan tar upp.
Jag har själv på mig simglasögon, sen har håller jag i Minea och säger 1-2-3 dyk, så dyker vi ner, och hon sträcker sig efter det som finns på botten, och så tar hon upp det (jag håller i henne helatiden såklart), och hon verkar gilla att dyka med simglasögon, för det skall göras om och om igen.

Hon har även börja testa sina gränsen mer än tidigare i vattnet, hade en sådan där flyt-skumgummi leksak som finns på mariebad, hon ställer sig upp på den i vattnet, och ser hur mycket hon kan gå/luta sig innan hon trillar ner i vattnet, då har hon såklart flytpuffar på sig så när hon faller ner i vattnet så kommer hon upp som en kork ganska snabbt.

I helgen åkte vi pulka på bakgården också, hade blivit kallt igen så där vi hade åkt förut hade det nästan blivit som en bobslade bana, med spår som man kunde åka i, så jag skicka Minea nedför backen som jag alltid brukar, men såg inte att Sandra dagen före hade byggt en ramp/gupp mitt i backen, som nu hade blivit ganska hård när det hade blivit minusgradet, och denna for Minea på och flög upp i luften, men pulkan landade rakt igen och hon åkte vidare, såg på pulk-spåren att det var ungefär en 30 cm luftfärd, så inte så farligt.
Detta tyckte hon såklart att var roligt, så vi spendera resten av dagen att åka på denna ramp, tillslut så blev den lite tillplattad så jag måste fixa upp den igen.

Minea har som sagt ganska bra nätter nuförtiden, oftast hela nätter i egna sängen, men det finns undantag, som förra natten, hon vaknade ca 03:30 tiden, och skulle över i våran säng, som hon såklart pissade ner (blöjan måste ha åkt på sned), Sandra fick nog, gick och sov på soffan, Minea blev åter flyttad till egna sängen där hon somnade, och jag hade 30 fantastiska centimetrar av piss fri säng som jag gott sov vidare på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar