onsdag 4 januari 2012

Sverige shopping full av nässpray och burana

Ja, så var det dags att fara till Sverige på den fantastiska mellandags rean, där de säljer gammalt skit för 50% rabatt, vem kan motstå det.

Iaf, allt var klart, Minea hade barnvakt, både Sandra och jag var lediga, och jävligt sjuka, feber, snor, ont i halsen, you name it, men eftersom allt var förberett så skulle vi med våld iväg.

Morgonen kom, Minea var redan hos sin mommo, både S och jag kännde oss som zombie, två jävligt förkylda zombies. Inte så mycket att göra åt än att börja gräva i medicin skåpet, burana, nässpray, Sandra som är den lite tyngre knarkaren av oss båda körde också ner ett sjösjukepiller eftersom det blåste som fan. Så hon var rätt väck hela båtresan, guppandes över ålands hav.

Framme så körde vi raka vägen in till stockholm, gick till närmaste apotek och köpte medicin för 400 kr, men då kan man tillägga att vi även köpte rumpsalva till Minea, för hennes bakstjärt.

Så var det dags, ännu mera medicin in, in i affärer, för övrigt, handla kläder på vintern är ingen höjdare, får så jäkla varmt i vinterkläderna inomhus, men, vi skulle ju med våld ha billiga skitkläder som det var rabatt på. Jag hittade en jacka, som nog var det ända vettiga med rabatt jag hittade.

Sen via täby och flygfyren på väg hem, mörkt, regnigt och jävligt var det att köra.

Framme vid båten hade vi bokat buffee, det var tydligen köttfrossa, jag käkade ett kg oxfile och drack ca 1 liter vin, sen var det bara jag som kunde gå rakt på båten, eftersom jag alltid gungade i mottsatta håll som båten, Sandra körde bilen av färjan.

Så rätt bra resa, förutom all feber och skit, dessa shopping resor till sverige kan verkligen ta livet av en, och jag var ju redan halvdöd ,från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar