måndag 16 januari 2012

Ryggskott och snöslott

Vad skall man säga,man börjar känna sig lite gammal när man skall böja sig efter en plastspade och det river till i ryggen, kan dra helgens historia från början.

Som sagt , det har kommit ganska mycket snö i helgen, så såklart har vi varit ute nästan helatiden och lekt i snön, jag har byggt en snökoja till Minea, tror faktiskt att jag tycker det är roligare att bygga snökojor än vad hon tycker, byggde en hel del tunnlar som jag kröp omkring i, Minea var halvimponerad av mitt bygge, men kröp runt i den lite iaf (kanske bara för att inte göra pappa besviken).

Iaf, på söndag efter morgonmålet var det dags att bege sig ut i snön på nytt, jag och Minea gick ut först, ner till gården där jag hade byggt snökojan, jag skulle lyfta upp en liten plasto spade som låg på marken, och när jag böjde mig ner så kände jag hur det drog till i min rygg, så där blev jag på alla fyra i snön, Minea tittade förundrat på mig varför jag bara stod där på alla fyra, jag klämde ut mig ”aj aj, pappa har lite ont i ryggen”, försökte röra på mig lite men det gick inte så bra, kändes som om jag hade sendrag i hela ryggen. Minea brydde sig inte om mig utan började leka i snön som vanligt.

Efter någon minut så stack Sandra ut sitt huvud från huset och ropade ”vad står du där för!”, jag skrek tillbaka ”jag har fått ryggskott!”, hon stängde luckan och brydde sig inte om vad jag skrek för hon trodde att jag skojade.

Så där stod jag fortfarande på alla fyra utan att kunna röra på mig, men det var inte så illa, Minea vad nöjd, jag hade varma kläder på mig och jag hade en fin utsikt över garageporten.

Minuterna gick och Sandra tittade efter ca 5-10 min ut genom fönstret igen, och såg att jag fortfarande stod på alla fyra, då kanske hon förstod att jag inte skojade, så hon kom ut och hjälpte mig upp, efter att ha gått omkring lite så började det sakta släppa, men långt ifrån bra.

Så när vi kom in så vad det att sätta värme på det, Sandra for till apoteket och köpte voltaren, står att man skall smörja in 3-4 ggr/dag, har kommit på att med voltaren så hjälper det bäst med 10-20 ggr/dag.

Idag är det måndag, fortfarande ont i ryggen, men inte helvetes ont som igår, så idag blev det kattlebell träning på träningsverket som vanligt, och imorgon har jag bokat massage för att se om jag har något i kläm eller vad som är fel på mig, tror att diagnosen blir ”du är inte ung längre, sluta bygga snökojor som om du var 7 år”, nåja, det är sånt man får ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar