onsdag 4 januari 2012

Titta på fyrverkerier med Minea

Hej, här kommer mitt första riktiga blogginlägg.

Var förra veckan och tittade på provskjutningen av fyrverkeriet vid kantarellen med Minea.

Vi tog på oss tjocka kläder och gick iväg, ganska ovetande om hur Minea skulle reagera på alla fyrverkerier.

Så var det dags, de brassade iväg med första pjäsen, det small till ordentligt, och Minea var knäpp tyst, trodde först att hon skulle börja gallskrika, men bakom nappen såg man ett stort smile, sedan pekade hon och sa "wow, oj, titta" och var helt lyrisk över dem, helt klart att min dotter gillar fyrverkerier, precis som jag :-)

Sen var allt slut och vi gick hem, kan påpekas att det var kolsvart ute, och både jag och Sandra hade reflexvästar på oss, som jag tycker att man skall ha, speciellt när man har Minea i barnvagnen, mötte då på vägen 2 tanter som var ute och gick, HELT utan reflexer och på fel sida av vägen (så vi mötte dem), jag stannade dem och sade "ni skulle nog behövs lite fler reflexer", de bara tittade chockat på mig som om jag var en idiot.
Kan inte fatta att man är så dum i huvudet att man går på en mörk väg, utan reflexer och dessutom på fel sida, är som om man ber om att bli påkörd, vet själv hur svårt det är att se folk utan reflex när man kommer körande, jävla kärringar.


Så var det, mitt första riktiga inlägg, om fyra år kommer detta att vara en bok :-)

Skickat från min iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar