onsdag 4 januari 2012

Sömnbrist javisst!

Ja, vad säger man, sömnbrist är en del av att vara förälder, och just nu lider jag av rejäl sömnbrist.

Började igår, båda S och jag är väldigt förkyld, och båda var i behov av ett powernap.

Resultatet blev att jag låg i sängen i övervåningen, och S i soffan i övervåningen, mellan oss sprang Minea som en pingisboll, först kom hon till S, S sade "gå till pappa och se vad han gör", vilket resulterar i att hon kommer springande till mig, tänder lampan i sovrummet, och ropar "paapaaa", jag vaknar upp ur mitt halv sovande tillstånd, ger henne en penna eller något annat och säger "gå och ge denna till mamma", och hon springer iväg till mamma, och så höll det på, man fick ca 1-2 min sömn i taget på samma gång som man känner sig som en urusel förälder som skickar barnet på "ge pennan till mamma och håll dig borde från mig en stund" uppdrag, men, man är ju bara mänsklig och till det kommer en rejäl trötthet.

Denna cirkus pågick i ca 30 min, tills S kom gående med Minea och sade "nu skall du och pappa gå i badet", jaha tänkte jag, fick lite fragmenterad sömn, alltid nått.

Så S lägger sig i soffan och sover vidare, jag hoppar i badet med Minea, allt är frid och fröjd, var rätt skönt att lägga sig i ett varmt badkar, tills Minea ställer sig upp, kissar i badkaret och skrattar.
Vad gör man i en sådan situation, det skall jag berätta för er, man badar vidare och försöker att inte svälja så mycket vatten, hon kissar säkert i badvattnet hela tiden, detta var nog bara toppen av isberget (ett gult kissigt isberg) jag såg, så det är nog bäst att bara inte tänka på vad som flyter omkring i badvattnet.

Sen upp ur badet, städa upp lite, och väckte S vid 20 tiden, då hade hon sovit i 2 1/2 timme.

Natten blev ett helvete, har inte så många helvetes nätter längre, men de kommer då och då, Minea ville inte alls sova, somnade kanske vid 03 tiden, jag somnade kl 03:30 och steg upp 07:20, då ville jag bara spy av trötthet.

Så denna dag har gått i trötthetens tecken, så pass att jag hade rejäl huvudvärk pga sömnbrist, i medicin lådan på jobbet hittade jag ett piller som hette ibrumal eller nått, fanns bara ett piller kvar, och den var inte i en ask, men det lät lite som burana, så jag tog pillret, och huvudvärken försvann, nu hade jag bara sveda i ögonen kvar, så mycket bättre.

Summan, idag blir det läggdags tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar