måndag 30 januari 2012

Svett och Bumbibjörn "syndrome"

Träningen pågår för fullt, skall i år igen vara med i kanonloppet så tänker inte låta mig förfalla alls, kör vanligtvis träning 5 ggr/vecka, då blir det 2 ggr kettelbell, 2 ggr simning och 1 gång spinning. Skall börja jogga på riktigt igen när sommaren kommer.

Oftast tränar jag på morgonen, antagligen för att jag är rätt morgonpigg, trodde ett tag att jag var hemskt morgontrött, men så hörde jag mina bekanta berätta hur de snoozade i 2 timmar och sedan måste släpa sig ur sängen för att komma upp, plötsligt kände jag mig morgonpigg.
När klockan ringer så bokstavligen flyger jag upp ur sängen, brakar ibland ner igen, bara för att flyga upp igen i random vägg, tills jag tillslut har studsat mig till badrummet och förhoppningsvis inte väckt alla i huset.

Tillbaka till träningen, som alla vet så svettas inte tjejer när de tränar, de blir bara röda i ansiktet, svettas under träning gör åt andra sidan jag (vilket jag har hört är nyttigt för då vet man att kroppen fungerar).

Mineas gamla spytrasor har nu fått börja agera svett trasor för mig, (eftersom hon har slutat spy när hon blivit äldre och jag börjat svettas)  inte så värdigt liv för att trasa, att få gå från spya till svett, iaf, under kattlebell passen så har de flesta killar svett trasa med sig, annars börjar svetten rinna i ögonen.

Under träning så råkar jag ut för två saker, antingen får jag musse pigg syndrom eller bumbi björn symdrom, skall förklara vad det är.

När man utför en sport där man tar i extra mycket så svettas man också extra mycket, och min tränings t-shirt brukar bli rätt svettig, men det uppkommer alltid samma ”svett” mönster på min t-shirt.

Svett mönster nr ett brukar se ut som om jag har ett hjärta på magen, av svett såklart, detta är bumbi björn syndromen (har för mig att någon bumbi björn har ett hjärta på magen), syndrom nr två så blir istället att se ut som musse pigg, och jag ser ut som en turist nyss hemkommer från disneyworld, så där står jag, svingandes i full kariär med en kattlebell och se ut som en bumbibjörn eller en nyss hemkommer turist från disneyworld, så kan det gå, viktigaste är ju att man får ut något av träningen.


Nu skall jag iväg och bumbibjörna mig lite, ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar