söndag 8 januari 2012

Snö kul!

Hej,
Denna helg har gått i snöns tecken, har varit massor ute och lekt i snön med Minea, fast det inte är så mycket snö så går det rätt bra att åka pulka på det.
Minea vill såklart att det skall gå snabbt i pulkabacken, går det för långsamt blir hos otålig, idag var vi till farmor och åkte pulka i stora backen, jag och M hade varsin pulka, jag åkte bakom och liksom höll i Ms pulka framför mig, men det gick lite för fort så jag ramlade av, och M snurrade runt ett varv i pulkan innan den också välte, och sen låg vi båda i backen, hon tyckte såklart att det var skit roligt och ville åka igen och igen, fast hon ramlade av nu och då, vilket hon inte brukar bry sig om, enda gången hon kanske blir ledsen när hon ramlar av är om hon får alltför mycket snö i ansiktet, då tycker hon det blir lite kallt och så blir hon grinig i några sekunder.

Annars gillar hon snö överlag, M skulle med våld leka i sandlådan, jag försökte förklara att det inte gick för sanden var frusen, men tror inte hon förstod mig.
Så jag tog bort locket på sandlådan, och M tog ut leksakerna ut lekstugan, tror hon förstod vad jag menade när hon skulle stoppa spaden i sanden och den var som frusen betong, men det gick bra att laga sandkakor av snö också.
När vi var på gräsmattan så sade hon "boll boll" hela tiden, förstod inte alls vad hon menade, tills jag kom på att hon ville att ja skulle laga snöbollar till henne, så att hon såklart kunde gå och slänga dem på kattorn, vilket hon tycker om, kattorna verkar inte heller ha något emot det, Ms kastarm är inte så bra och det blir mera som om hon "släpper" snöbollarna på kattorna, de bara ruffsar av sig snön och sitter kvar.

Idag är en sådan dag då M inte har tagit någon dags sömn alls, det händer lite nu och då, börjar bli mera sånt nu, jag antar att vi i är en övergångsperiod och att hon snart kan skippa dags sömnen helt, vilket hon t.ex idag klarade galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar